Как богатите мислят за парите? Тяхната философия.

Вижте подбрани цитати, които разкриват философията и отношението на едни от най-богатите хора в света към парите:
„На 23 имах над 1 милион долара, на 24 – повече от 10 милиона долара, а когато бях на 25 – повече от 100 милиона долара. Но това не беше толкова важно, защото никога не съм го правил заради парите“ - Стив Джобс в интервю за документалната поредица Triumph of the Nerds по PBS
„Парите никога не са били мотивация за мен, само средство за отбелязване на точки. Истинското удоволствие е да играеш играта. Когато приемете печеленето на пари като игра, ще загърбите комфорта и ще постигнете велики неща“ - Доналд Тръмп, американски бизнес магнат.
  „Парите не са мотивиращ фактор. Те не могат да ме накарат да играя по-добре. Аз съм щастлив с топка в краката. Мотивира ме това, че играя играта, която обичам. Ако не ми плащаха да бъда професионален футболист, бих играл и за нищо“ - Лионел Меси, аржентински футболист.
„Определено нямам проблем да си купя храна или дрехи…Оттам нататък парите нямат полза за мен. Тяхната полза е за създаването на организация и предоставянето на ресурси на най-бедните в света” - Бил Гейтс, американски предприемач и филантроп.
„Мисля, че повечето съвети за спестяване на пари, които се дават на младите в днешно време, са грешни. Не съм спестил и цент след като навърши 40. Инвестирах всичко в себе си – в обучение, в по-добри средства, в подготовка. Много от хората, които седмично влагат няколко долара в банката, ще направят по-добре, ако ги вложат в себе си“ - Хенри Форд, американски предприемач.
„Не преследвайте пари, а успех, нещата, изпълнени със смисъл, които имат значение за вас. Ако преследвате нещата, които имат значение за вас, парите сами ще дойдат“ -Ранди Гейдж, автор, лектор и консултант пред Economy.bg.
„Хората, които гонят статут, често са нещастни. Разбира се, има определена сума пари, която ни е нужна, за да имаме добър живот. Но най-добрите в бизнеса разбират, че парите са страничен продукт от създаването на нещо, което е много високо ценено от хората. И го правят, за да се наслаждават от фантастичната работа, която вършат, и на чувството, че създават нещо стойностно“ - Робин Шарма, експерт по лидерство, пред Economy.bg.
„Богатите хора имат малки телевизори и големи библиотеки, бедните – малки библиотеки и големи телевизори“ - Зиг Зиглар, автор и лектор.
„Ако единствената ти цел е да станеш богат, никога няма да я постигнеш“ - Джон Рокфелер, американски предприемач.
Томас Корли, автор на Rich Habits: The Daily Success Habits Of Wealthy Individuals, прекарва 5 години в изучаване на живота на богатите и на бедните.
Той идентифицира два типа навици: „на богатство“ и „на бедност“. Всеки от нас притежава и от двата вида, но прави впечатление, че богатите имат сходни навици помежду си.  Същото важи и за бедните.
Вижте някои от навиците, които водят към богатство според наблюденията на Корли.

Няма коментари:

Публикуване на коментар